LimburgActueel.be



Limburgs marketingtalent verkent Düsseldorf en Wolfsburg

Door Redactie - 21 januari 2015 - 0000 - Economie

Studenten optimaal met het bedrijfsleven in contact brengen en indien mogelijk in een internationale omgeving, is één van de doelstellingen van Hogeschool PXL. De opleiding Marketing onderschrijft dit oogmerk ten volle en daarom trekken alle tweedejaarsstudenten van woensdag 21 tot en met vrijdag 23 januari richting Duitsland. Het programma van de studiereis zit vol opportuniteiten om met bedrijven en hun managers in contact te komen.

Limburgs marketingtalent verkent Düsseldorf en Wolfsburg



De eerste dag staan er vijf bedrijfsbezoeken op het menu, namelijk Carglass, Teekanne, Schmittmann, Rheinische Post en IHK (Industrie- und Handelskammer zu Düsseldorf). Tijdens deze visite krijgen de studenten telkens een voorstelling van de activiteiten en hebben ze de gelegenheid om hun vragen af te vuren op de aanwezige bedrijfsleiders. Vervolgens trekken ze door het centrum van Düsseldorf om er een stadsrally te doen, waarbij ze enerzijds straatinterviews moeten afnemen en anderzijds een hoop marketingvragen moeten beantwoorden, waarbij de klemtoon op citymarketing ligt.

Verkoopgesprek
De volgende ochtend is er een bezoek voorzien aan Boot, één van de grootste beurzen ter wereld op gebied van watersport. Het krioelt er van watersportliefhebbers. De studenten hebben op voorhand interviews gepland met diverse standhouders en gaan met hen praten over hoe zij hun klanten benaderen en observeren hoe de vertegenwoordigers hun verkoopgesprek opbouwen.

Belevingsmarketing
In de namiddag vertrekken ze richting Wolfsburg. Daar staat om te beginnen een bezoek aan de Volkswagenfabriek op het programma. De studenten krijgen een infosessie over de marketing van de Volkswagengroep en krijgen vervolgens een rondleiding door de fabriek. Daarna bezoeken ze Autostadt, het belevingspark van de Volkswagengroep, waar alles rond 'experience marketing' draait. De studenten moeten er in groepjes een aantal opdrachten uitvoeren en vragen beantwoorden waarbij ze nagaan hoe de technieken van belevingsmarketing toegepast en welke mogelijkheden dit geeft.

Pintje drinken
In het programma is ook ruimte gelaten voor ontspanning en plezier. Zo kunnen de studenten de eerste avond het uitgangsleven van Düsseldorf verkennen en zijn er de tweede avond mogelijkheden om te tennissen, te kegelen, te zwemmen of gewoon gezellig een pintje drinken. Het is dit jaar al de tiende keer dat deze studiereis georganiseerd wordt.


Elke week Limburg in je mailbox?

E-mailadres:*
Voornaam:
Naam:
Postcode:
Gemeente:


Volg ons via facebook

LimburgActueel.be on Facebook

Fotogalerij: dit was het chrysantenfestival 2018
Schots Weekend trekt meer dan 10.000 bezoekers!
Oldtimer bussen toeren door Genk en Diepenbeek

© 2017 Actueel.be 85.17.66.150