LimburgActueel.be



Toeristische sector leert bij over sociale media

Door - 13 maart 2014 - 3500 - Actueel

Hogeschool PXL en Toerisme Limburg vzw organiseerden vandaag een masterclass Social Media in Incoming Tourism. Doel is toeristische bedrijven en ondernemingen kennis te laten maken met de mogelijkheden en de valkuilen van sociale media.

Toeristische sector leert bij over sociale media



“Het is niet meer dan logisch dat zowel de provincie als de hogeschool antwoorden op de vragen die leven in de toeristische sector. Inspelen op relevante online trends is een sleutel tot succes voor de competitieve en rendabele ondernemer in de Limburgse vrijetijdseconomie. Dit initiatief kan de professionalisering en het rendement van de sector enkel ten goede komen”, licht gedeputeerde Igor Philtjens toe.

“We willen toeristische bedrijven vooral aanreiken wat sociale media voor hen kunnen betekenen”, verklaart Agna Thijs, opleidingshoofd Toerisme en Recreatiemanagement bij Hogeschool PXL. “Hoe moeten ze omgaan met de nieuwe mondige klant? Hoe nemen ze deel aan impactvolle conversaties? Wat is de meerwaarde van Facebook, Twitter of Pinterest? En hoe weet een ondernemer wat er over hem geschreven wordt?”

Voor de masterclass schreven zich meer dan 50 deelnemers in. Vooral de accommodatiesector is vertegenwoordigd. Ook uitbaters van attracties, gidsen en medewerkers van toeristische informatiekantoren nemen deel.


Elke week Limburg in je mailbox?

E-mailadres:*
Voornaam:
Naam:
Postcode:
Gemeente:


Volg ons via facebook

LimburgActueel.be on Facebook

Fotogalerij: dit was het chrysantenfestival 2018
Schots Weekend trekt meer dan 10.000 bezoekers!
Oldtimer bussen toeren door Genk en Diepenbeek

© 2017 Actueel.be 85.17.66.139